Πλάνο marketing και αρχές διαχείρισης της γνώσης

Τι ρόλο παίζουν οι αρχές διαχείρισης της γνώσης στη διαδικασία σχεδιασμού ενός πλάνου marketing;

Όταν αποφασίσουμε να εντάξουμε στην επιχείρησή μας ένα σύστημα διαχείρισης γνώσης, ένα Knowledge Management System (KMS), όπως ονομάζεται διεθνώς, οι αρχές που το διέπουν παίζουν τον κυρίαρχο ρόλο. Πρέπει, λοιπόν, να εξηγήσουμε τι είναι το knowledge management system.

Το μεγαλύτερο knowledge management system που αυτή τη στιγμή όλοι γνωρίζουμε είναι το Google. Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχουμε μια τεράστια βάση δεδομένων και ορισμένα πεδία αναζήτησης και δουλεύουμε με λέξεις-κλειδιά. Όσο περισσότερα φίλτρα και κριτήρια βάλουμε ως λέξεις-κλειδιά, τόσο πιο κοντά θα φτάσουμε σε αυτό που αναζητάμε.

Μια έξυπνη επιχείρηση, λοιπόν, αυτό που ζητάει από το σύνολο του προσωπικού της, ανεξαρτήτως ρόλου, είναι οποιαδήποτε γνώση, πληροφορία ή δεδομένο έρχεται στην επιχείρηση να καταγράφεται αδιακρίτως. Καθώς, όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουμε την τάση να μην καταβάλλουμε κόπο αν δε βλέπουμε το νόημα και τον στόχο, είναι πάρα πολύ δύσκολο να εκπαιδεύσουμε μια επιχείρηση και τα στελέχη της να καταγράφουν κάθε πληροφορία, χωρίς να μπορούν απαραίτητα να κατανοήσουν εκείνη τη στιγμή γιατί το κάνουν.

Από τη στιγμή, όμως, που θα λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα και εμπεδωθεί ως κουλτούρα σε μια επιχείρηση, ο γνωστικός πλούτος και το γνωστικό φορτίο που κατέχει η επιχείρηση είναι αδιανόητης αξίας, γιατί ανά πάσα στιγμή που θα ξεκινήσουμε ένα πλάνο marketing και θα αναζητήσουμε συγκεκριμένες τάσεις της αγοράς, πάνω στις οποίες τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης θα αρχίσουν να χτίζουν τα σχέδιά τους, το μόνο που θα χρειαστούμε είναι να βάλουμε λέξεις-κλειδιά, τα keywords, μέσα στο σύστημα. Με τις λέξεις-κλειδιά παίρνουμε πληροφόρηση, της οποίας την αξία θα καταλάβουμε μόνο όταν, για πρώτη φορά, δούμε τα αποτελέσματα της αναζήτησης μπροστά μας.

Απόσπασμα από ραδιοφωνικό στιγμιότυπο του κ. Γιάννη Στεργή, President & CEO hyphen SA, για την εκπομπή protifora αriston project.

 

Copyright © 2017 Yannis Stergis
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή χρήση μέρους ή όλου χωρίς την έγγραφη άδεια του Γιάννη Στεργή.